11.12.2009

11 грудня, п’ятниця Лк 19,12-28
Препмуч. Стефана Нового; Муч. Іринарха

Отож, він мовив: “Один чоловік, знатного роду, пішов у далеку землю прийняти собі царство та й повернутись потім. Покликав він десятьох слуг своїх, дав їм десять мін і мовив до них: Промишляйте ними, поки я повернуся. Співгромадяни ж його ненавиділи його й вислали слідом за ним посольство, щоб сказати: Не хочемо, щоб отой царював над нами! І от, як він, прийнявши царство, назад повернувся, звелів прикликати до себе слуг тих, що їм дав гроші, щоб довідатися, хто що придбав. Перший прийшов і каже: Пане, міна твоя придбала інших десять. Гаразд, добрий слуго, - сказав пан, - тому, що ти вірний у маленькім, візьми управу над десятьма містами. І прийшов другий і каже: Пане, міна твоя, принесла п'ять мін. Він сказав і цьому: Ти теж будь над п'ятьма містами. Прийшов ще інший й каже: Ось твоя міна, пане, що я тримав заховану в хустинці, бо я лякався тебе, тому що ти чоловік жорстокий: береш, чого не поклав, і жнеш, чого не посіяв. А пан до нього й каже: З уст твоїх я тебе суджу, лукавий слуго! Ти знав, що я чоловік жорстокий, беру, чого не поклав, і жну, чого не посіяв .Чому ж тоді не дав ти моїх грошей в обіг? Я, повернувшись, відібрав би їх з відсотками. І він сказав тим, що там стояли: Візьміть від нього міну й дайте тому, що має десять мін. Пане! - сказали йому, - він має вже десять! Кажу вам: Кожному, хто має, дасться, а в того, хто не має, відберуть і те, що має. А ворогів моїх, отих, що не хотіли, щоб я царював над ними, приведіть сюди й убийте на очах у мене.” Сказавши це, Ісус пішов попереду, простуючи вгору до Єрусалиму.


Скільки подібних протестів по відношенню до Ісуса, лунає тільки під час одного дня: Не хочемо, щоб Ти над нами царював! Не хочемо жити за Божими законами та словами Євангеліє!
Бог нам дає наступний день, візьмімо його як нову міну, дар, талант, можливість, щоб в цьому дні розмножувати добро, любов, радість, жертву… Почнімо від дрібних та маленьких речей. Будьмо вірні духовним дарам, молитві. З радістю приходьмо на Службу Божу і протягом тижня, розважаймо над Божим словом, через котре Ісус навчає нас, як маємо жити та долати складні ситуації, щоб ми не почули з уст Ісуса: лукавий слуго!…
Подумаймо і про те, що в кінці нашого життя Господь запитається, як ми використали дари, таланти, які нам довірив. Які слова почуємо? Маємо щастя, що ще маємо час змінитися.



Господи, царюй в моєму серці.

Немає коментарів: