16.03.2010

16 березня, вівторок – Лк 22,24-38
Мучч. Євтропія, Клеоніка та Василиска

Знялась між ними й суперечка, хто з них має вважатися за більшого. Ісус сказав їм: “Царі народів панують над ними, і ті, що владу над ними мають, доброчинцями звуться. Не так хай буде з вами! А навпаки: більший між вами нехай буде як молодший, а наставник як слуга. Хто бо більший? Той, що за столом, чи той, що служить? Хіба не той, що за столом? Та, проте, я між вами як той, що служить. Ви ті, що перебували зо мною у моїх спокусах, і я завіщаю вам Царство, як мені завіщав Отець мій, щоб їли й пили за столом у моїм Царстві й сиділи на престолах, судячи дванадцять племен Ізраїля. О Симоне, Симоне! Ось Сатана наставав, щоб просіяти вас, як пшеницю, та я молився за тебе, щоб віра твоя не послабла, а ти колись, навернувшись, утверджуй своїх братів.” “Господи”, - сказав Петро до нього, - “з тобою я готовий піти й у тюрму, й на смерть.” А Ісус мовив: “Кажу тобі, Петре, не заспіває нині півень, як ти тричі відречешся, мовляв, мене не знаєш.” Далі сказав їм: “Як я вас посилав без калитки, без торби та взуття, хіба вам чого бракувало?” “Нічого”, - відповіли. Він же до них промовив: “А тепер - хто мас калитку, нехай її візьме, так само й торбу; хто ж не має, хай продасть свою одежу й купить меч. Кажу вам: Має сповнитись на мені, що написане: Його зараховано до злочинців, - бо те, що стосується до мене, кінця доходить.” Вони казали: “Господи! Ось два мечі тут.” А він відповів їм: “Досить!”


…а ти колись, навернувшись, утверджуй своїх братів… цей вислів ставить Петрові завдання проводу у вірі інших апостолів. Його першість у самому ядрі групи апостолів тут стверджено чіткіше.
…торбу…меч… торба з грішми, щоб купувати харчі; меч, щоб здобути їх силою, - символічні вирази, які ілюструють всезагальну ворожість.
…“Досить!”… апостоли не збагнули слів учителя, розуміючи його заклик у матеріальному розумінні. Ісус різко обриває розмову.

Господи, допоможи нам розуміти нашу першість у служінні та дай нам Свого Духа, щоб розуміти Твоє Слово так, як ти хочеш.

Немає коментарів: