03.11.2008

03.11 Преп. Іларіона
Лк. 7, 36-50
Один із фарисеїв просив його, щоб він поїв з ним. Увійшовши до оселі фарисея, сів до столу. 37 Жінка, що була в місті, - грішниця - довідалася, що він при столі в оселі фарисея, принесла в алебастровій посудині миро, 38 припала до його ніг ззаду і, плачучи, почала обмивати його ноги слізьми та обтирати волоссям своєї голови; і цілувала його та мастила миром. 39 Побачивши, фарисей, що запросив його, міркував, кажучи: Коли б він був пророком, то знав би, хто і яка є ця жінка, що доторкається до нього, - що вона грішниця. 40 Ісус у відповідь мовив до нього: Симоне, маю тобі щось сказати. Він промовив: Кажи, Вчителю. 41 Були в одного позиковця два боржники: один був винен п'ятсот динаріїв, а другий - п'ятдесят. 42 Оскільки вони не могли віддати, то обом подарував. Отож, котрий з них більше полюбить його? 43 У відповідь Симон сказав: Думаю, що той, якому більше подарував. І він сказав йому: Правильно ти розсудив. 44 Обернувшись до жінки, сказав Симонові: Чи бачиш цю жінку? Увійшов я до твоєї оселі, а ти води на ноги мої не дав; а вона слізьми окропила мені ноги, волоссям своїм обтерла. 45 Поцілунку мені ти не дав, а вона, відколи ввійшов я, не перестає цілувати мої ноги. 46 Голови моєї ти оливою не помастив, а вона миром помастила мої ноги. 47 Через те кажу тобі: Прощаються її численні гріхи, бо дуже вона полюбила; а кому мало відпускається, той мало любить. 48 А до неї промовив: Прощаються твої гріхи. 49 Ті, що сиділи при столі, почали міркувати собі: Хто ж він, що й гріхи відпускає? 50 Він же сказав до жінки: Твоя віра врятувала тебе: іди з миром.


Як добре вміємо оцінювати інших! Чи ні? Помилки, гріхи, провини інших вміємо точно порахувати. Часто ми на багатьох ближніх дивимося як на «людей другої категорії», вважаючи, що ми точно кращі. У цій хвилині скеруймо дзеркало в напрямку до своєї душі!
Як ми поводимося стосовно Ісуса? Часто Його приймаємо без пошани, покори, любові, лише так зі звички… Ми вміємо критикувати інших, але і ми можемо легко стати тими «Симонами», котрих Ісус настановляє … Чи усвідомлюємо якими великими боржниками є ми стосовно Бога? Жінка з Євангелія прийшла та свій борг перед Богом виявила покорою, жалем та слізьми.
Закриймо очі…Уявімо, що Ісус є перед нами і дивиться на нас та з любов’ю говорить: Твоя віра тебе спасла, іди в мирі! Скористаймося з цієї можливості! Прийдімо до Ісуса! З покорою виявімо Йому свою відданість та довіру!

Немає коментарів: