11.04.2010

11 квітня, неділя – Ів. 20,19-31
Томина. Свщмч. Марка й Кирила

А як звечоріло, того самого дня, першого в тижні, - а двері ж були замкнені там, де перебували учні: страхались бо юдеїв, - увіходить Ісус, став посередині та й каже їм: «Мир вам!» Це промовивши, показав їм руки й бік. І врадувались учні, побачивши Господа. І ще раз Ісус їм каже: «Мир вам!» Як мене послав Отець, так я посилаю вас.» Це промовивши, дихнув на них і каже їм: «Прийміть Духа Святого! Кому відпустите гріхи - відпустяться їм, кому ж затримаєте - затримаються.» Тома ж, один з дванадцятьох, на прізвисько Близнюк, не був з ними, коли то прийшов був Ісус. Тож повідали йому інші учні: «Ми Господа бачили.» Та він відрік: «Якщо не побачу на його руках знаків від цвяхів і не вкладу свого пальця у місце, де були цвяхи, а й руки моєї не вкладу в бік його, - не повірю!» По вісьмох днях знову були вдома його учні, а й Тома з ними. І ввіходить Ісус, - а двері були замкнені! - стає посередині та й каже: «Мир вам!» А тоді промовляє до Томи: «Подай сюди твій палець і глянь на мої руки. І руку твою простягни і вклади її у бік мій. Та й не будь невіруючий, - а віруючий!» І відказав Тома, мовивши до нього: «Господь мій і Бог мій!» І каже йому Ісус: «Побачив мене, то й віруєш. Щасливі ті, які, не бачивши, увірували!» Ще й інші численні чудеса, що їх не списано у цій книзі, вчинив Ісус на очу своїх учнів.. А ції -списано, щоб увірували ви, що Ісус - Христос, Син Божий, а увірувавши, - щоб мали життя в його ім'я.


Ми часто засуджуємо Тому за його слова: «Якщо не побачу на його руках знаків від цвяхів і не вкладу свого пальця у місце, де були цвяхи, а й руки моєї не вкладу в бік його, - не повірю!» Але чому не думаємо про те, що Тома єдиний з апостолів не побоявся вийти у світ, після розп’яття Ісуса. І в своїх сумнівах він приходить до Ісуса, в Нього шукає допомоги Ми також часто знаходимося в ситуації Томи. Цілі генерації християн помирали за віру в Бога, але все одно є так багато невіруючих навколо нас, так багато шукаючих та нерішучих. Ісус нам хоче дати відчути свою присутність, свою любов та благодать. Він хоче, щоб ми відкрили Йому своє серце. Якщо Йому повністю відкриємося, відчуємо безмежну радість, мир, котрий нам може дати тільки Бог! І тоді нам не буде важко разом з Томою взивати з повним натхненням: «Господь мій і Бог мій!»

Немає коментарів: