20.05.2010

20 травня, четвер – Ів. 16,23-33
Перенес. мощ. Миколая Чуд.; прор. Ісаї; муч. Христофора. Ап. Симона Зилота

І того дня ви не будете питати мене нічого. Істинно, істинно кажу вам: Чого б ви тільки попросили в Отця, - він дасть вам у моє ім'я. В ім'я моє досі ви не просили нічого. Просіте ж - і ви одержите, щоб радощів ваших було вщерть. Оповідав я вам про те притчами. Надходить година, коли вже і притчами не промовлятиму до вас, лише - одверто про Отця звістую вам. Ось того дня проситимете ви в моє ім'я, - і я вже не кажу, що за вас Отця буду благати: Отець бо й сам любить вас, бо ви мене полюбили і повірили, що я від Бога вийшов. Я вийшов від Отця і прийшов на світ - і знову полишаю світ і до Отця повертаюсь.» Мовлять до нього учні: «Ось заговорив ти одверто, і ніякої не оповідаєш притчі. І спізнали ми тепер, що ти всевідущий, тож не потрібно тобі, щоб хтось тебе запитував. Ось тим і віруємо, що від Бога єси вийшов.» Відповів їм Ісус: «Віруєте нині? Ось надходить година - і тепер вона, - коли то ви розсієтеся кожен у свій бік, а мене самого полишите. Та я не сам, бо зо мною - Отець. Сказав я вам це, щоб ви мали в мені мир. У світі страждатимете. Та бадьортеся! Я бо подолав світ.»

...Чого б ви тільки попросили в Отця, - він дасть вам у моє ім'я...
При цих словах, багато з нас лишається скептичними. Скільки разів витривало повторювали свої молитви, прохання, але Бог нас «ігнорував» або не чув. Скільки наших прохань щоденно висилаємо до неба і мусимо визнати, що багато з них не вислухані, не здійснені за нашими уявленнями, планами. Наперекір всім нашим скаргам та сумнівам, Ісус і сьогодні говорить нам: “Просіте ж - і ви одержите…” Як, Господи? Маємо придумувати якісь речення, котрі би Тебе переконали у наших потребах? Ні. Краще перевірмо нашу витривалість, коли просимо, нашу міцну віру, а також і нашу гріховність, щоб здолати перешкоди, через які небо ще мовчить! Мусимо так само усвідомити, що мірки Божі є далекими від наших людських калькуляторів, комп’ютерних програм, хоча ті нам здаються дуже розумними та продуманими. Також попробуймо відкинути уявлення про Бога, як Бога-автомата, з якого, коли вкинемо монету, за хвилину вийде стакан повний здоров’я, місце на роботі, оздоровлення стосунків!

• Яким є моє уявлення про Бога?


Господи, бажаю Тобі довіряти.

Немає коментарів: