26.04.2009


26.4. Томина неділя
Свщмч. Артемона
Ів.20,19-31
19. А як звечоріло, того самого дня, першого в тижні, – а двері ж були замкнені там, де перебували учні: страхались бо юдеїв, – увіходить Ісус, став посередині та й каже їм: «Мир вам!» 20. Це промовивши, показав їм руки й бік. І врадувались учні, побачивши Господа. 21. І ще раз Ісус їм каже: «Мир вам!» Як мене послав Отець, так я посилаю вас». 22. Це промовивши, дихнув на них і каже їм: «Прийміть Духа Святого! 23. Кому відпустите гріхи – відпустяться їм, кому ж затримаєте – затримаються».
24. Тома ж, один з дванадцятьох, на прізвисько Близнюк, не був з ними, коли то прийшов був Ісус. 25. Тож повідали йому інші учні: «Ми Господа бачили». Та він відрік: «Якщо не побачу на його руках знаків від цвяхів і не вкладу свого пальця у місце, де були цвяхи, а й руки моєї не вкладу в бік його, – не повірю!» 26. По вісьмох днях знову були вдома його учні, а й Тома з ними. І ввіходить Ісус, – а двері були замкнені!– стає посередині та й каже: «Мир вам!» 27. А тоді промовляє до Томи: «Подай сюди твій палець і глянь на мої руки. І руку твою простягни і вклади її у бік мій. Та й не будь невіруючий, – а віруючий!» 28. І відказав Тома, мовивши до нього: «Господь мій і Бог мій!» 29. І каже йому Ісус: «Побачив мене, то й віруєш. Щасливі ті, які, не бачивши, увірували!»
30. Ще й інші численні чудеса, що їх не списано у цій книзі, вчинив Ісус на очу своїх учнів. 31. А ції – списано, щоб увірували ви, що Ісус – Христос, Син Божий, а вірувавши, – щоб мали життя в його ім’я.


…Якщо не побачу на його руках знаків від цвяхів… Тома жив постійно з Ісусом, тому йому було важко повірити в Ісуса, якщо не мав Його перед очима… Виправданням йому може послужити те, що ще не прийняв Святого Духа! Спробуймо сьогодні подумати над нашою подібністю з Томою… Ми вже прийняли Святого Духа після Хрещення в Миропомазанні! Ми також тішимося, коли все йде за усталеними правилами, добре, якщо можемо зрозуміти речі та події власним розумом, можемо всього хоча б на хвилинку доторкнутись, якщо речі навколо нас мають сенс! Не забуваймо про Тому, він після прийняття Святого Духа був відважним свідком Христа. Пам’ятаймо, що і в нашому житті Бог бажає робити великі речі, але мусимо з охотою віддатися Його волі! Просімо Духа Святого, щоб нам допоміг щоденно розпалювати вогонь нашої любові до Ісуса… Ісус є постійно з нами, доторкаймось до Нього молитвою!

Немає коментарів: