04.03.2010

04 березня, четвер – Мр 14,27-42
Ап. Архипа

І сказав їм Ісус: "Усі ви спокуситеся, бо написано: Вдарю пастиря, і вівці розбіжаться. Та по моїм воскресінні випереджу вас у Галилеї." А Петро сказав до нього: "Навіть коли й усі спокусяться, - та не я!" Відповів йому Ісус: "Істинно кажу тобі, що ти сьогодні, цієї ночі, заки півень заспіває двічі, тричі мене відречешся." А він ще більше твердив: "Хоч би мені прийшлося з тобою і вмерти, не відречусь я тебе!" І всі так само говорили. І приходять вони на місце, що зветься Гетсиманія, - то й каже своїм учням: "Посидьте тут, поки я помолюся." І взяв із собою Петра, Якова та Йоана, і почав жахатись та тривожитись. Потім каже до них: "Душа моя вся смутиться аж до смерти. Лишіться тут і чувайте." Пройшовши трохи далі, він припав до землі й почав молитися, щоб, якщо можливо, минула його ця година. І мовив: "Авва - Отче, усе тобі можливе: віддали від мене цю чашу! Та не що я хочу, а що ти." І приходить, і знаходить їх уві сні, та й каже до Петра: "Симоне, ти спиш? Не міг єси чувати ані однієї години? Чувайте ж, моліться, щоб не ввійти в спокусу. Дух бадьорий, але тіло кволе!" І знову, відійшовши, молився та промовляв те саме слово. І, повернувшися, знову знайшов їх уві сні, очі бо в них були отяжілі й вони не знали, що йому відказати. Повернувся він утретє й каже їм: "Спите ще й спочиваєте? Досить, прийшла година: ось Син Чоловічий буде виданий у руки грішникам. Уставайте, ходімо! Зрадник мій ось наблизився!"


…"Душа моя вся смутиться аж до смерти…
це є дослівний переклад. Ісус відчуває всю жорстокість страху, що його викликає в людини смерть.
…"Авва …- це арамейське слово. З Ісусових вуст виражає близькість Сина з Отцем.
… Отче, усе тобі можливе: віддали від мене цю чашу! Та не що я хочу, а що ти."…Ісус відчуває і виражає природне бажання уникнути смерті, однак придушує його, приймаючи волю Отця.
"Спите ще й спочиваєте?... докір, оповитий ніжною іронією: минула вже та година, коли ви мали чувати зі мною. Хвилина випробування настала.

Як я проживаю важкі хвилини? Чи я чуваю, розмовляю з Богом – Небесним Батьком?Чи вмію приймати волю Божу? Він знає про все.

Немає коментарів: