18.12.2008

18 грудня, четвер – Лк 19,12-28
Прп. Сави Освященного

Сказав Господь притчу оцю: Один чоловік, знатного роду, пішов у далеку землю прийняти царство і потім вернутися. Покликав він десятьох своїх слуг, дав їм десять мін і мовив до них: Промишляйте ними, поки я вернуся. Співгромадяни ж його ненавиділи його і вислали слідом за ним посольство сказати: Не хочемо, щоб той царював над нами. І коли він, прийнявши царство, вернувся назад, звелів прикликати до себе тих слуг, яким дав гроші, щоб довідатися, хто що придбав. Перший прийшов і каже: Пане, міна твоя придбала інших десять. Сказав пан: Добре, слуго благий! Тому що ти був вірний у малому, візьми управу над десятьма містами. Прийшов другий і каже: Пане, міна твоя принесла п’ять мін. Він сказав і цьому: Ти теж будь над п’ятьма містами. Прийшов ще інший і каже: Ось твоя міна, пане, що я тримав, сховавши у хустині; бо я боявся тебе, тому що ти чоловік жорстокий: береш, чого не клав, і жнеш, чого не сіяв. Пан до нього каже: З уст твоїх я тебе суджу, лукавий слуго. Ти знав, що я чоловік жорстокий: беру, чого не клав, і жну, чого не сіяв. Чому, отже, не дав моїх грошей в обіг, і я, вернувшись, відібрав би їх з відсотками. І він сказав тим, що там стояли: Візьміть від нього міну і дайте тому, що має десять. – Пане, сказали йому, він має десять мін. – Кажу вам: Кожному, хто має, дасться, а в того, хто не має, відберуть і те, що має. А ворогів моїх, тих, що не хотіли, щоб я царював над ними, приведіть сюди і убийте на очах у мене. Сказавши це, Ісус пішов попереду, здіймаючись до Єрусалиму.


Кожен з нас отримав талант Божого слова, Заповідей. Це є таланти, які не переважать ніякі мільйони. Ісус нас також цим словом кличе, щоб ми не тримали наші таланти та наші здібності закритими, запорошеними у якийсь віддаленій скрині. Навпаки, ми маємо їх вкоренити глибоко у наші серця. Нашим завданням є збільшувати їх своїм життям та вчинками. Дехто двічі, інший 5 або 10 разів.
На останньому суді Ісус спитає кожного з нас особисто, що ми зробили з талантом, що його Господь нам був доручив. Що ми отримали, а що втратили? Якщо не хочемо належати до тих злих слугів, зараз починаймо помножувати таланти всюди, куди сьогодні прийдемо.

Господи, дай мені відвагу сьогодні поширювати Євангеліє своїми вчинками.

Немає коментарів: